2014年5月24日 星期六

Fissler 高速煲 - 一葉咸肉粽

材料 (22隻)
粽葉_22塊     咸水草_15條(要撕幼,可用幼棉線代替)

糯米_1斤(有剩)    開邊綠豆_12兩(有剩)     咸蛋_4隻     五花腩_4隻麻雀大小

糯米調味:鹽_3茶匙     油_4茶匙
豬肉調味:糖_1茶匙     生抽1湯匙     五香粉_2湯匙     油_1茶匙

                  



一隻正常size的粽太滯,可以當正餐,粽對我就好似月餅,口痕就食,所以就包一葉粽
一葉粽即係成隻粽只用一塊葉包,細細隻,兩啖食完,咸肉粽唔係健康食物,食少啲好
不過,我的自家制以健康為首選,會改吓正常的食譜,調味通常比較輕手
如果唔落糖或者豉油食,我啲粽無乜味的,反正要點糖或豉油食,咁不如整時輕手啲
食時鐘意咸啲咪點豉油,適隨尊便

包粽要用肥豬肉貪佢油潤,我怕油膩改用五花腩,試過用梅頭,夠瘦,但好硬,投降
街買的粽,糯米與綠豆的比例大部份係2:1甚至仲少,綠豆比較貴,同埋包起上唻唔會走綠豆
我鐘意食綠豆,所以比例大啲,綠豆多到會破糯米而出

食粽時切開隻粽比較麻煩,用刀切會好黏刀又難洗,筷子夾開都係黏
用翻啲咸水草綁住隻粽兩邊拉,可以「界」開隻粽,切口又齊整又唔需要洗刀
同樣方法用嚟切咸蛋黃都得,無咸水草用線代替都可以

準備功夫
粽葉和咸水草洗乾淨,用清水浸兩次,每次最少4小時,之後再用滾水烚15分鐘
剪去粽葉頭尾兩邊尖位約3寸
糯米浸水4小時,隔水後混入調味料
開邊綠豆浸水4小時,隔水(可跟糯米一樣加鹽、油)
豬肉調味後最少放1小時
咸蛋黃一隻開6份

包粽
粽葉葉脈凸出的是底,材料放滑的一面,於葉尖部份(中間葉脈軟的一邊)約1/5位置對摺再把下方摺上,然後打開成兜狀
先鋪一茶匙糯米,面加大半茶匙綠豆,放入咸蛋黃和豬肉,再放大半茶匙綠豆,最後鋪上一茶匙糯米,把沒有粽葉包住的材料壓實
把葉覆上蓋好,紮上咸水草即成。不用紮太緊,因烚時粽會膨脹,剛好紮實不彈出即可
講點包有啲難度,下面啲相希望有幫助講解

     

   

    








烚粽
凍水放粽,水一定要蓋過粽,沒有水蓋過的粽會生,可以預多少少水
調較2段壓力,加壓30分鐘,自動排氣後即成

後記
包粽最緊要係學點包,包乜嘢材料由你定,有幾隻我包了乾瑤柱
一開始時包時有點手忙腳亂,包了5隻就上手了,包得唔靚的粽會好黏葉
糯米同綠豆最好隔乾水先包,否則一邊包一邊滴水,攪到四圍同隻手好污糟

我用的是4.5L煲,要分兩次先煲得哂
雖然麻煩,但烚的過程唔熱,最好係唔會走水
前幾年試過走水唔加,諗住熱力可以蒸熟,點知部份粽半生熟(生的部份硬硬哋)
煲成2個幾3個鐘又要不時加水,好花時間同心機,所以幾年無整
今年有高速煲,用唻烚粽一流,唔駛睇火唔駛加水,以後唔怕烚粽









沒有留言:

張貼留言